شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۰۲:۰۰

رئیس دانشگاه صنعتی شریف:
موفقیت دانشگاه‌ها در ازدیاد برداشت، میلیاردها بشکه نفت است
باشگاه خبری فراساحل: رئیس دانشگاه صنعتی شریف، گفت: موفقیت یک درصدی دانشگاه‌ها در پروژه مطالعه فناورانه ازدیاد برداشت از مخازن نفتی، حدود ٦ میلیارد بشکه افزایش برداشت از مخازن را به ارمغان می‌آورد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، محمود فتوحی فیروزآباد با اعلام این که دانشگاه صنعتی شریف از سال‌ها پیش در جریان شکل‌گیری کنسرسیوم دانشگاه‌ها برای ازدیاد مخازن نفتی حضور داشته است، گفت: چهار سال پیش که تشکیل کنسرسیومی از دانشگاه‌ها مورد تاکید دولت قرار گرفت، موضوع امضای قرارداد دانشگاه‌ها با شرکت ملی نفت درباره تعدادی از مخازن نفتی کلید خورد. وی با بیان اینکه مسئولان وزارت نفت با آن کنسرسیوم موافقت نکردند، گفت: مسئولان جدید وزارت نفت موضوع را به شکل دیگری در پیش گرفتند و در دوره جدید با تحولات تازه‌ای در کار، هر مخزن را به یک دانشگاه سپردند و در این تقسیم‌بندی مخزن کوپال به دانشگاه صنعتی شریف سپرده شد. فتوحی فیروزآباد ادامه داد: هم‌اکنون ٧٠٠ میلیارد بشکه نفت درجا در مخازن نفتی کشورمان برآورد شده است که با مقدار کنونی تولید حدود ٦٠٠ میلیارد بشکه نفت در مخازن باقی می‌ماند.

بنابراین اگر دانشگاه‌ها در این پروژه موفق شوند و حتی یک درصد ازدیاد برداشت از مخازن اتفاق بیفتد، حدود ٦ میلیارد بشکه افزایش برداشت از مخازن را شاهد خواهیم بود. رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه این رقم افزایش برداشت نفت برای کشور ما مهم و حیاتی است، گفت: هدف این کنسرسیوم پیگیری همین موضوع‌ها بود تا افزون بر دستاوردهای فناورانه برای صنعت نفت، زمینه ارتقا توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها را فراهم کند. وی با اشاره به امضای قرارداد با شرکت ملی نفت ایران برای مطالعه فناورانه ازدیاد برداشت در مخزن کوپال، گفت: مخزن کوپال یکی از مخازن نفتی دشوار و پردردسر است و شرکت ملی نفت در مرحله اول ٢ میلیارد تومان اعتبار برای انجام مراحل اجرایی کار درنظر گرفته و پرداخت اعتبارات بعدی منوط به روند کار دارد.

براساس این گزارش، قرارداد واگذاری مطالعات فناورانه ٩ میدان نفتی به ٩ دانشگاه و پژوهشگاه نیمه بهمن ماه امسال امضا شد و بر این اساس میدان نفتی "اهواز" به پژوهشگاه صنعت نفت، میدان نفتی "کرنج" به "دانشگاه آزاد اسلامی"، میدان نفتی "کوپال" به "دانشگاه صنعتی شریف" ، میدان نفتی "منصوری" به "دانشگاه شیراز"، میدان نفتی "گچساران" به "دانشگاه صنعت نفت" و میدان نفتی "بی بی حکیمه" به "پژوهشگاه ازدیاد برداشت" سپرده شده است؛ همچنین مطالعه میدان "آزادگان جنوبی" به دانشگاه "انستیو مهندسی نفت دانشگاه تهران"، میدان نفتی "دارخوین" به دانشگاه "امیرکبیر" و مطالعه میدان نفتی سروش در اختیار دانشگاه "سهند تبریز" قرار گرفت.


  کد خبر : 612
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :